onsdag 7 november 2018

Klänningar 2






Kielo wrap dress i vävd viskos. En klänning som knyts runt kroppen vilket gör att den är lätt att anpassa efter bäraren. Sydd i strl 40 och lite svår att mäta på men precis där ärmhålen slutar (vilket är vid bysten) är den 92cm i omkrets. 106cm lång mätt från mitt på axeln. 
Det var svårt att sy snedslåband vid ärmhålen så precis under armen är det något enstaka veck på varje sida, sänker priset lite pga det. 

400kr + frakt 58kr Såld!



Lou box dress i viskostrikå i en modell som jag tycker är helt perfekt, men när jag sydde den förträngde jag att jag alltid har problem med finnar på ryggen så klänningar med urringad rygg är inget för mig :P. 

Sydd i strl xs-s men jag är en 38/40 och den passar mig. Resåren i midjan mäter 78cm osträckt. Det är svårt att mäta bystmåttet men jag har bystmått 92cm och den sitter löst på mig. Ca 94cm lång mätt från mitten på axeln. 

300kr + frakt 58kr

Såld! 







Den här klänningen har jag faktiskt inte bloggat om än, direkt när den var klar i våras kände jag att den inte var rätt för mig. Jag tycker att den är superfin, det är inte det, den är bara inte rätt för just mig. Kanske inte bästa läget att sälja en sommarklänning men å andra sidan vore den superfin med grova strumpbyxor, kängor och en kofta! 

Mönstret är Doris från Sew over it och tyget är en nytryck av ett 40-tals tyg i vävd viskos. Den har knytband som knyts runt midjan vilket gör att den är lätt att reglera formen på. En utanpåficka fram. 
Storleken skulle jag uppskatta till 38-40 men se mått som vanligt. 
Midja 86cm, bystmått 96cm. Längd från axel och ner ca 96cm mätt från mitt på axeln. 

400kr + frakt 58kr  Såld!

Vill du köpa något i min bloppis? Maila mig hellre än att kommentera, då ser jag det snabbare och det är enklare att direkt kunna byta adress o konto/swishnummer.
Maila till clara(snabela)clarafalk(punkt)se så svarar jag så snabbt jag kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar