onsdag 4 juli 2018

Klänningar




Ljuvlig klänning i ett fantastiskt Nani iro tyg! Älskar verkligen det här trycket. Tyvärr känns den alldeles för stor på mig nu. Precis som många andra Nani iro (Nani iro är typ som ett japanskt marimekko om jag fattat rätt?) tyg är materialet double gauze, ett dubbelsidigt bomullstyg som är jättemjukt och skönt. Vissa delar av det här trycket är lite metallic skimrande, så himla fint!

Mått: midja 100cm, efter att bilden togs har jag dock sytt på skärphällor plus sytt ett tygband i samma tyg att använda som "skärp". Det följer naturligtvis med! Byst 102cm. Från axel till midja 25cm, från axel till fåll 85cm. Uppskattar att jag är ca storlek 40-42 på bilden. 

Pris: 250kr + frakt antingen spårbart 58kr eller icke spårbart 36kr. 





Även denna är sydd i samma modell som den ovan men lite större i storleken (jag har justerat mönstret lite då och då). Sydd i ett fantastiskt liberty of london tyg med blommor på som jag älskar! Deras tunna bomullstyg är också skönt att ha på sommaren, eller för all del på vintern med kofta över. Efter att bilderna togs har jag sytt på skärphällor och skickar med ett band i samma tyg att knyta åt midjan med. Halslinningen står ut lite på bilderna men det beror bara på dålig pressning, den står inte ut så längre. 
Byst: 106cm
Midja: 98cm
Längd från axel till fåll: 90cm

350kr  250kr + frakt 58kr

Såld! 

Vill du köpa något i min bloppis? Maila mig hellre än att kommentera, då ser jag det snabbare och det är enklare att direkt kunna byta adress o konto/swishnummer.
Maila till clara(snabela)clarafalk(punkt)se så svarar jag så snabbt jag kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar